torsdag 29 juli 2021

Humla i Kumla



Innan baddagen börjar går vi på promenad till Sjöparkens växthus och trädgård. Här är vi i fikon- och pelargonrummet.






Det finns konst också i Sjöparken. Däruppe: ”Ögonblick i rörelse” av Marie Miesenberger. Därnere: ”Härmapor” av Jamie & Lexi Nicol.







”Ängel” av Eva Lange 
och ”Angels IRL” av Lexi & Jamie.






Jag blir avundsjuk när jag ser hur det växer i Sjöparkens trädgård. Jag frågade en av trädgårdsarbetarna vad som är hemligheten. ”Hästskit”, sa hon. Ok, vi bor ju granne med ett stall därhemma …






Bilderna säger mer än tusen ord, så jag låter dem tala.




































































Ingen får vara i vattnet när åskan går.





Jag håller koll på bilen. Orolig för hårda vindbyar, markisen är ju ute. Men åskan höll sig på avstånd.





Humla i Kumla. Himla fint. Hit kommer vi tillbaka.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar