söndag 14 maj 2023

Fest i Överlida



Torsdag. På väg till årets träff för oss som åker i LMC (husbil eller husvagn) tar vi en omväg på ett par mil för att handla i den stora gula affären. Som vanligt när vi är där äter vi den härliga buffén på Rosegarden.





Väl framme i Överlida hjälper vi till att resa tälten till helgens evenemang. Bilden har jag lånat av Barbro Sundin.





Vi har tur med vädret hela helgen. 





Otroligt nog förblir de tre platserna bredvid oss tomma. Så vi har sjöutsikt.





Det är faktiskt badbart. Tippar på 16-17 grader.





Fredag. Jessica Hedström grillar hamburgare åt oss. Hon och hennes man Jonas, Sveriges bäste LMC-mekare, är träffens centralpersoner.





Barbro Sundin (i blått) såg till att det minglades ordentligt under träffen.





Glada gänget. Esa och Ann Kuusiniemi närmast i bild.





Hasse C Olsson höll i många trådar inför och under träffen. Han och sambon Yvonne Persson (munnen full?) räknar jag till mina bastuvänner.






Lasse Sjölin med fru Anneli, också bastukompisar.





Mumsiga stora hamburgare. Gunnar och Annika Hansson, östgötar som vi (numera), är en trevliga nya bekantskaper.





Lördag. Huvudnumret var förstås bastubadet och doppen i sjön. Bilden har jag lånat av Hasse C. 






Innan vi skiljs åt ska vi ta en traditionsenlig gruppbild. Jag tar en selfie med Jessica och Jonas Hedström. Jonas i precis likadan t-shirt som jag köpte i Ullared och tänkte bära på festen. Aj, aj.





Årets gruppbild. Vi ses nästa år igen. Säkert. Då är det min tur att klä mig blommigt, Jonas. 
Foto: Gittan Swedblom.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar