söndag 7 maj 2023

Fest och avkoppling



Jag är alltid så dålig på att fotografera när det är fest. Kanske för att jag festar för mycket … Här har dock festen inte riktigt kommit igång när B och min brorsdotter Petra minns gamla tider.





Nu börjar det ta fart, svägerskan Ulla och Benita har roligt åt någon kommentar från brorsonen Håkan.





Men det är ju Leif vi firar, trots att det är först i morgon, 7 maj, som han fyller jämt. Det blev några paket att öppna. Nu berättar jag inte mer om kalaset.
Men jag lovar att det var fullt hus och väldigt trevligt.





Vi är på väg igen, söderut. Första paus blir redan i Molkom, där vi hittar en fin rastplats vid Graningebadet i Molkomsjön.





Kristinehamn är ett lagom etappmål på vägen söderut, tycker vi. Vi brukar hamna här, men ändå bara en gång tidigare här i gästhamnen. Under högsäsong blir det snabbt fullt här. Nu är det gott om plats. Vi slappar och läser eller lyssnar på ljudböcker.





Det är inte mycket trafik i Lötälven heller. Eller är det Varnan? De två vattendragen möts och har ett gemensamt utflöde i Vänern.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar