söndag 19 augusti 2018

Boulevinnare


Så är vi tillbaka på Råssnäsudden i Motala för Husbilsklubbens boulemästerskap. Sjöutsikt från segelklubbens klubbstuga och uppläggningsplats.


Överhängande risk för regn, så de ca hundra deltagarna intar kvällsvarden i seglarnas hus. Ljudnivån är det vi minns bäst. Och det trevliga sällskapet förstås. 


Vi inviger våra fina vinglas med en gin och tonic. Skål på er, Lennart och Elisabeth.


Lördag förmiddag. Tävlingarna börjar med utslagningsomgångarna. Förra året åkte B och jag ut direkt, men ...


... till min, och säkert flera andras, stora förvåning vinner jag matchen mot Rune.


Benita möter Angret i sin första omgång, och minsann ...


... B vinner!


Hur firar man sådan framgång? För mig är det självklart: korv med bröd!


Men vi åker ut i nästa omgång och blir åskådare till striden om pokalerna.


Damfinalen är nästan repris av förra årets. Sonja vann igen före Meta, som kastar här.


Publiken följer herrfinalen, där det däremot inte var samma aktörer som förra året.


De är bäst: Meta (trea, hon slog ut B), Jan (trea, slog ut mig), Sonja (vinnare), Åke (vinnare), Bibi (tvåa) och Bernt (tvåa). Nästa år tar vi dem! Tack för den här gången.

1 kommentar: