söndag 6 juni 2021

Fi Fasen



Morgon på Lagnö. Slöjor på himlen, men det blir nog fint idag också. Vi åker vidare på mindre vägar förbi Valdemarsvik, mysiga byarna Långrådna och Vråka till ...




... Loftahammar och Tättö camping vid havsviken Vivassen. Lofta därborta på andra sidan. Dit har vi seglat en gång. 




Inloppet till Loftahammar och Vivassen är smalt. Bara ca tio meter mellan röd och grön prick.




Därute Rågödjupet och stora havet (eller lilla Östersjön).






Sväng ett halvt varv. Därinne Loftahammar och Vivassen. Jag tjatar om Vivassen, eftersom jag har ett skämt på gång. Mycket tyska turister här normala år. Jag kan höra hur det uttalar namnet. ”Fifasen”. 
Fy fasen!




Här har vi parkerat på Tättö camping.





Fortfarande gäller att det ÄR INTE överfullt på ställplatser och campingplatser i Sverige. Kanske för att vi fortfarande inte ser många utländska gäster här. Men nyss parkerade en holländare en bit ifrån oss.




Mycket pollen i vattnet, men det kan man sparka bort. Det är inte så kallt som det ser ut ...





... men jag kanske skulle tagit av glasögonen innan jag doppade mig. Nåväl, de sitter kvar.






 Vi avslutar nationaldagen med nationalrätten, hamburgare med pommes. För min del en dubbel på 300 gram. Nu klarar jag mig vecka utan mat.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar