torsdag 24 augusti 2023

Tur med vädret




Vi besöker B:s kusin Monica och hennes Benke i uppländska Smara (mellan Knutby och Edsbro). Vi hade med en svampkorg som present. Den måste vi testa på en gång!






Oj, oj. Här var det gult.






Men undertecknad lufsar i det gröna, utan att hitta något. Eller? Jo, jag hittade lite så småningom.







Vilken bra svampkorg det var!





Det är roligt att rensa svamp i gott sällskap.







Ny dag och nya äventyr. Vi har cyklat in till Edsbro, ungefär en halvmil, för att åka buss till …






… Byholma. Ibland kallat Grisslehamn. Det går en trevlig båttur härifrån.





Varje gång jag åker här måste jag kalibrera vattenlinjen. Annars skulle nog Bengt bli besviken.




Men herre, vad det lutar. Jag tror jag måste …





… kalibrera igen. 




Nu blev det bättre. Vi dricker päroncider om någon undrar.





Vinet tar vi till maten. Vad passar bättre än en Mudhouse, så vi får tillfälle med att skryta om att vi provat vin på den vingården? I Nya Zeeland.





Vad vi såg av Åland. Bilar som kilar ut och in.




Håll med om att vi hade tur med vädret.



1 kommentar:

  1. Wow så mycket kantareller! Så mycket har jag aldrig hittat!! Möjligtvis på någon torgmarknad! ;) Sååå gott!!

    SvaraRadera